Pages

Jan 14, 2010

Inainte si dupa aparatul dentar




Inainte
(20 februarie 2009)





Dupa
(1 ianuarie 2010)



Dap, si nu am folosit niciun programel sa imbunatatesc imaginea, doar doamna doctor Lidia Boboc si un an de umblat cu periuta de dinti si pasta in geanta. A meritat efortul!

Mi-am invins rusinea si m-am spalat pe dinti in fata unor persoane straine prin baile restaurantelor. Am indurat durerile de dupa fiecare consultatie si am mancat supa, piure, pilaf si alte mancaruri moi zile intregi. Ma apropii de momentul in care voi da jos aparatul si voi purta un postioner. Sunt foarte mandra de mine!

Noroc cu toate site-urile alea de specialitate scrise in engleza, noroc ca a platit tata cursurile de engleza. Pe UTube poti invata cum sa te speli corect cand ai aparat dentar. Oh, si este important daca nu vrei sa ai la sfarsitul tratamentului dinti cariati in loc de dinti aliniati. Am inceput sa folosesc apa de gura si pasta de dinti cu fluoride, ata dentara si periute interdentare. Cam astea ar fi instrumentele necesare cu care trebuie sa te inarmezi cand incepi un tratament ortodontic.

Cateva experinte deosebite: mi s-a prins puloverul in aparat cand ma dezbracam si a trebuit sa stau cu mainile in sus pana am primit ajutor, am ramas cu limba intepenita printre sarmele atasate in lateral si nu aveam oglinda sa vad ce se intampla, am stat agatata de o perna de pus pe canapea dupa o bataie ca intre fete.

Ce sa mai, o sa-mi fie dor de aparatul meu.

6 comments:

  1. Dupa tratament, pe langa ca ti-ai indreptat dintii....in acelasi timp ti s-au si albit? poate din cauza ca aparatul necesita o atentie mai speciala in cazul ingrijirii orale?

    ReplyDelete
  2. Da, necesita o atentie mai speciala, dar este vorba si de poza. Prima este modificata (zoom mare), si este facuta in spatiu deschis, la umbra, iar a doua este facuta intr-o incapere cu foarte multa lumina si un zoom mult mai mic.

    In prima poza am un spatiu in partea dreapta, daca la asta te referi, si mai este unul in stanga.

    ReplyDelete
  3. buna, poti sa ne spui cat te-a costat cu totul?

    ReplyDelete
  4. Buna. Imi pare rau, nu pot spune exact cat a fost totul pentru ca am avut si alte intervenitii si unele urgente (dezlipit de bracket, schimbat de arc), care m-au costat mai mult.
    Aparatul in sine a fost 2000RON, radiografii si consultatii inainte de aparat aprox 250RON, plus consultatie/control in fiecare luna care au costat minim 70RON si max 210RON. Un an si cateva luni au devenit 2 ani...
    Hmmm, acum ca intrebi 5000RON (aprox.), aparat si consultatii/controale.
    Sunt programata sa il scot si trebuie sa dau pt retainer si alte radiografii in jur de 500RON.
    Costurile difera de la persoana la persoana, in functie de problema pe care o are pacientul si de ce se intampla cu aparatul lui in perioda purtarii.
    Sper sa te ajute.

    ReplyDelete
  5. Buna, imi poti spune te rog la ce clinica ai fost?

    ReplyDelete
  6. Buna. La clinica doamnei doctor Lidia Boboc. Nu imi mai amintesc cum se numeste, nu scria pe nicaieri in cabinet. Pentru un numar de telefon trimite-mi te rog adresa ta de mail.

    ReplyDelete