Pages

Jan 26, 2010

De ce sa fii celibatar(a), pledoarie pentru singuratate

Acum ceva vreme faceam parte si eu din categoria asta de oameni, viata de single nu pare grozava pentru multi dintre noi. Ne saturam sa ne punem singuri la culcare, sa vorbim la telefon cu orele pentru a convinge vreun prieten sa ne insoteasca la cumparaturi sau la un film. Sau poate doar tanjim dupa imbratisari pasionale si sarutari fierbinti.

Daca avem parul drept, ni-l dorim cret. Daca este ondulat, il vrem drept. Daca suntem slabi, ne dorim sa ne mai implinim. Daca suntem grasi, am vrea sa mai slabim. Daca suntem singuri, ne dorim pe cineva. Niciodata nu suntem asa cum ne-am dori.

Hai sa ne gandim totusi la partile bune. In perioada reducerilor, pot sa imi cumpar ce vreau fara sa dau socoteala sau sa ma ma simt vinovata ca eu imi iau si el nu. Nu trebuie sa facem compromisuri cand vine vorba de un film, pot sa ma uit la ce vreau, fara sa ma gandesc ca i-ar placea si partenerului. Mananc ce si cum vreau, fara sa-mi pese ca nu are partenerul ce lua la serviciu. Merg la cumparaturi, nu am de ce sa fac o lista in prealabil si gatesc doar daca, ce si cand am chef. Nu trebuie sa ma scuz ca imi las hainele aruncate in baie sau ca nu-mi vine sa-mi fac patul. Nu trebuie sa ma explic nimanui in legatura a credinta mea in Dumnezeu si parerea mea despre biserica. Nu-mi pasa ca sunt judecata si nu astept aprecierea nimanui. Nu ma stresez gandindu-ma cum as putea sa imi imbunatatesc relatia. Imi cumpar cata oja, crema, agrafe de par, posete fara sa adaug ca am nevoie, fara sa cer aprobarea cuiva. Merg goala prin casa simtindu-ma bine, fara vreun stres ca am un nou colocel care imi doresc sa scape neobservat.

Urmatorul post am sa-l scriu despre viata in doi. Sunt multe lucruri minunate care se intampla doar traind alaturi de cineva.
Ideea este ca ar trebui sa fim multumiti cu cine suntem, cu ce avem. Avem tendinta sa adunam lucrurile rele, urate care ni se intampla, sa nu observam partile bune decat atunci cand ramanem fara acel ceva.

4 comments:

  1. Foarte corect. Trebuie doar sa te corectez cu ceva. Mai sunt oameni single care sunt foarte multumiti de statutul asta si nu incearca cu disperare sa-si gaseasca pe cineva doar de amorul artei...

    ReplyDelete
  2. Da, sunt multi oameni fericiti cu cine sunt, cu ce au. Eu insa am scris acest post in urma unor discutii cu unele dintre prietenele mele care ar dori sa aiba pe cineva si nu gasesc persoana potrivita.

    ReplyDelete
  3. e minunat sa fii singura daca te simti bine in pielea ta! aaa, si ai uitat sa spui ca poti flirta cu cine vrei, e si asta un avantaj! :d

    ReplyDelete
  4. He, he, la momentul acela eram cu cineva. Ciudat, nu?
    Sunt mult mai multe avantaje dar iti dai seama ca nu am vrut sa creez tensiuni.

    ReplyDelete